RINGKUNSTNERNES ÅRSMØTE 2025
Saksliste:
1. Årsberetning og regnskap for 2024
2. Endring av vedtekter
§ 5 – medlemsavgift foreslås endret fra 100 til 400 kroner pr. år.
§ 9 – Styret foreslås endret fra 3 til 5 medlemmer og fra 2 til 3
varamedlemmer.
Valgkomiteen har foreslått følgende styresammensetning:
Styreleder: Unni Finnsdatter Johnsen
Kasserer: Nelly Aasberg
Sekretær: Birthe Møller
Styremedlem: Ragnhild Steig Svenningsen
Styremedlem: Inger-Lise Kolsrud
Vara: Käthe Øien
Vara: Eva Haglund
Vara: Inge Erica Marcella Lauwers
3. Valg av nytt styre.
4. Valgkomite og jury.
5. Gazelle Pezeshkmehr er villig til å oppdatere Hjemmesiden,
Facebook og eventuelt få oss på Instagram. Käthe Øyen har hatt
ansvaret til nå. Er det andre som kunne tenke seg å arbeide med
dette?
6. Godtgjørelse for styrearbeid. En sum som styret fordeler?
7. Ragnhild informerer om krokitegning og skrivegruppe.
8. Status, utstilling Modum Kunstforening lørdag 8.februar.
9. Hvordan skal årets Høstutstilling se ut? Nytt tema, annet
utstillingskonsept?
10. Eventuelt
Vi avslutter med løst snakk, idemyldring, suppe og brød!
Årsberetning for Ringkunstnerne 2024
Det har blitt avholdt 11 styremøter hvor styremedlemmene og
varamedlemmene har deltatt.
Samt 5 arbeidsmøter for å skrive søknader og rapporter til
Ringerike kommune og SpareBank1stiftelsen – med styreleder,
økonomiansvarlig og et styremedlem.
Vi har hatt 3 møter om nettside og logo hvor Käthe og Ragnhild har
arbeidet ekstra hjemme. Käthe har ansvar for hjemmesiden og
Facebooksiden.
Kommunen har gitt oss arrangementsstøtte på 15 000 til
høstutstillingen.
Vi har vært så heldige at vi fikk tre års oppstarts støtte fra
SpareBank1stiftelsen, på 200 000 kroner. Pengene er basert på at
vi skal holde tre utstillinger i lokalene til Tronrud eiendom.
Utflukt til Søndre Green Noresund, 8.juni – Air Green – Åpen dag.
Vi var bare 4 stykker som dro, men det var en givende og
interessant med omvisning, utstilling og artist talk.
Ringkunstnerene har fått tilgang på møtelokalene i Frivillighetens
Hus. Vi har ikke et fast rom, men må booke oss inn. Møterom 3,
passer oss perfekt. Vi har ikke et fast rom, men har et skap i
gangen til oppbevaring. På dagtid er møterom 3 nesten alltid ledig.
Høstutstillingen 12.- 27.oktober
Da Haakon Tronrud lånte oss lokaler i det flotte nyrenoverte bygget
A3, helt vederlagsfritt i tre uker, ga det oss en fantastisk mulighet
for å vise oss frem. Tronrud eiendom fikk vist frem sin flotte
bygning og vi fikk markert oss med kunsten vår. Det var et
vinn /vinn prosjekt og ble en stor suksess. I de 16 dagene
utstillingen varte hadde vi 1140 besøkende.
Arbeidet med å få utstillingen på beina var krevende, men alle som
var med var positive og hjelpsomme. Styret tok seg av valg av
bilder og kunsthåndverk, og plassering av verk i lokalene.
Montering og demontering og istandsettelse av veggene etter
utstillingen gikk smertefritt med innleid profesjonell hjelp.
Salget kunne vært bedre, men Håkon Tronrud og Ringerike
kommune kjøpte et bilde hver, og det ble solgt to vaser, et fat og
en brosje.
Vi har skrevet en tre årskontrakt med Tronrud eiendom, så vi har to
år igjen i de samme lokalene som vi hadde høstutstillingen i. I år
fikk vi låne lokalene gratis, men de to neste årene leier vi lokalene
for 30 000 kr for en måned pr. år.
Året 2024 har vært givende, med en meget godt besøkt
høstutstilling, og positiv støtte fra SpareBank1stiftelsen og
Ringerike kommune.